Txikienek bizitzako lehen urteetatik esperimentatzen dute xurgapenaren fenomenoa, kontzeptuaz beraz jabetu gabe. Esperientzia honetan bost urteko haurrekin egindako sekuentzia didaktiko bat erakusten da, xurgapena lantzeko. Esperimentazio sentsorialetik abiatuta ikasten dute, aurkikuntzaren eta jakin-minaren bidez, eta materialak behar bezala aukeratuz gero, edozein eduki zientifiko irakatsi eta ikasteak ez du inolako arazorik ekarriko.
Jardueretatik abiatuta, haurrek trebetasun zientifikoak eskuratzea errazten da: behatzea, izendatzea, antzekotasunak eta desberdintasunak bilatzea, sailkatzea, esperimentatzea, kausa-efektu erlazioak ezartzea eta orokortzea.
Sekuentzia didaktikoa Zaragozako CEIP Agustín Gericó-n egin zen. Uraren proiektua lantzen ari ziren bost urtekoen bi geletan egin zen.
Interesatzen bazaizu, hemen irakur dezakezu Aula de Infantil aldizkarian (112. alea) argitaratutako artikulua.
Sarrera hau egin daiteke: Espainiera