Garapenerako heziketarekin identifikatzen diren edukiak, garrantzi handikoak dira, zalantzarik gabe; baina, askotan, aurkezten eta lantzen den ikuspegia da esanguratsuena. Adibidez, ikasi behar den gertaeraren ustezko kontrakoaren bitartez egitea; Europak Amerika aurkitu beharrean, zer gertatuko izango zen lehenengo inperio amerikar prekolonbinoak Europara iritsi izan zirenak izango balira hipotesiarekin, kolonialismo modernoaren historia hastea.
Ikuspegi hauek zentzuzko narratiba bat egituratu behar dute, ikasleek era aktiboan ikas ahal izateko, eta ez data eta kontzeptu deskonektatu zerrenda bat bezala. Ikasturte oso batean, gutxienez, eraikitzeko argumentuak bezala pentsatzen dira.
Pedro Sáezek Cuadernos de Pedagogíaren 250. zenbakian idatzitako artikulua hemen irakurri daiteke.
Sarrera hau egin daiteke: Espainiera