• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Skip to footer

Nafarroako Eskola Kontseilua

  • Hasiera
  • Kontseilua
    • Agurra
    • Aurkezpena eta osaketa
    • Eginkizunak eta eskumenak
    • Ezpeleta jauregia
  • Berriak
  • Fitxategiak
    • NHST
    • Memoriak
    • Idea aldizkaria
    • Jardunaldiak
    • Monografiak
    • Kontseiluaren arratsaldeak
    • Aktak
    • COVID batzordea
    • Irizpenak
    • Kontseiluaren kontuak
  • Txosten exekutiboa
  • Estekak
  • Kontaktua
  • Erregistratuak
You are here: Home / Berriak / Mugikorraren mende

Mugikorraren mende

2016-01-11

INEk bildutako azkeneko datuen arabera, 10 eta 15 urte tarteko umeen %61ak dauka mugikorra erabiltzeko aukera. Nafarroako ia 24.000 haur dira mugikorra daukatenek. Mugikorretara iristeko goiztiartasunak eta hedadurak kezkatzen ditu aditu, segurtasun arduradun, familia eta kontsumitzaile elkarteei. Izan ere, gurasoen %73ak onartzen du ez dakiela teknologia honekin zer erabilera egiten duten bere seme-alabek. Neraberen kasuan egunero 3 ordu erabiltzen dituzte. Hauen artean, %91ak pentsatzen du mugikorra ezinbesteko tresna dela bere bizitza eta harreman sozialetan, eta honexegatik hainbat eremuetatik, arazo ezberdinen (jazarpena, faktura altuak…) ahaleginak neurri prebentiboetara bideratzen ari dira, hala nola, bere gaitza propioak (bai fisikoak: zerbikaletako minak eta ikusmen nekatuta; bai psikologikoak: “estres digitala”) dituen kultura digital berri batetara.

doctype-hi-res[1]Teknologia digitalen gehiegizko erabilerak tekno-estresa egiaztatzen ari du; ordenagailu, mugikor edo gailu elektronikoekin lan intentsiboa egiten duten pertsonek jasaten duten gaitza.

Tekno-estresak lo egiteko arazoak, buruko minak, giharretako minak eta gaitz gastrointestinalak, besteak beste. Pertsona bat tekno-estresatua dagoela detektatzeko sintoma ohikoenak ondoko hauek dira: suminkortasuna, teknologiaren erabilerari buruzko instrukzioak jasotzeko errezeloa, lo oso astuna edo posta elektronikoa kontsultatze jarraia.

Fisikoari dagokionez, Espainiako Fisioterapeuten Eskolen Kontseilu Orokorrak ohartarazi du smartphonen erabileraren handiagotzeak gaitz berriak sortu lezakeela hatz lodian, eskumuturrean eta zerbikaletan.

Beste alde batetik, Kongresuak  sare sozial eta adingabekoen inguruko txostena orain dela gutxi aurkeztu zuen, bertan, sektore ezberdinetako aditu askok hainbat aholku ematen zituzten. Ganberaren Barruko Batzordean sortutako Gizarte sareen ikerketetarako Azpibatzordeak burutu zuen. Sexting (irudien zabaltzearen bitarteko sexu xantaia); ciberbullyng ( eskola jazarpen telematikoa) edo phishing (interneten identitatearen ordezkatzea) termino berriak dosier honetan agertzen dira.

Adingabetuen eta IKT Seguritatearen esparruko gomendio zerrenda bat proposatzen du; administrazioen koordinazio handiagoa, alfabetatze digitalaren programa zehatzak edo Agenda Digitalaren onespena proposatzen ditu. Azkeneko honek, konfiantza digitalaren egitasmoan, adingabetuen babesa hobetzeko jarduera zehatzen pakete bat dauka barne.

Egin klik hemen berri osoa irakurtzeko, Diario de Noticiasen 2016ko urtarrilaren 6an argitaratutakoa.

 

Sarrera hau egin daiteke: Espainiera

Filed Under: Berriak

Primary Sidebar

  • Espainiera
  • Euskara
Gobierno de Navarra, Departamento de Educación

Bilatu

Iniciar sesión

Gunearen artxiboa

NHST 2023-2024

NHST 2023-2024

ISEN 2023-2024

ISEN 2023-2024

ISEN 2022-2023

ISEN 2022-2023

NHST 2022-2023

NHST 2022-2023

REVISTA IDEA ALDIZKARIA 57

REVISTA IDEA ALDIZKARIA 57

REVISTA IDEA ALDIZKARIA 58

REVISTA IDEA ALDIZKARIA 58

La repetición y el abandono educativo. Reflexiones y propuestas.

La repetición y el abandono educativo. Reflexiones y propuestas.

Errepikatzea eta hezkuntza uztea. Gogoetak eta proposamenak.

Errepikatzea eta hezkuntza uztea. Gogoetak eta proposamenak.

La Jornada Escolar. Reflexiones y Datos

La Jornada Escolar. Reflexiones y Datos

Eskola Jardunaldia. Hausnarketak eta datuak

Eskola Jardunaldia. Hausnarketak eta datuak

Memoria 2022-2023

Memoria 2022-2023

Informe 2023

Informe 2023

Situación actual de la educación en España a consecuencia de la pandemia

Situación actual de la educación en España a consecuencia de la pandemia

Educación y formación de personas adultas

Educación y formación de personas adultas

Footer

Azken sarrerak

  • Hezkuntzako konpetentzia digitala I. Jardunaldia
  • Nafarroako Eskola Kontseiluaren XXXII. Jardunaldiak “Hezkuntza emozionala eta ohitura osasungarriak. Prebentzio eta sentsibilizazioa bullyinga gainditzeko”
  • “Hezkuntza emozionala eta ohitura osasungarriak. Prebentzio eta sentsibilizazioa bullyinga gainditzeko” Jardunaldiak
  • Hezkuntza Sailak enpresetan LH Dualeko tutoretzak egiaztatzea bultzatzen du
  • “Artjacking for a Better World.” Egunerokotasunean sartzen den artea

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

Copyright © 2025 · eleven40 Pro para Genesis Framework · WordPress · Log in