Nafarroako Eskola Kontseiluak “Egokitasuna eta errepikapena Nafarroako hezkuntza sisteman” monografia aurkezten du. Garatutako herrialdeen hezkuntza politika markatu eta definitzen duen agendaren gaia dela argi dago; bai bere kostu handiagatik (gure herrialdeko %14aren hezkuntza gastua maila errepikapenean erabiltzen dela kalkulatzen da), edo bere eraginkortasunaren inguruko eztabaida dela eta, ikerketa honek, maila errepikapen aztertzen du, nafarroako hezkuntza sisteman.
Analisia hurreratze bikoitzetik egin da. Lehenengoa, 2012-2013 ikasturteko, Nafarroako DBH 1. eta 4. maila bitarteko ikasleria (24.000 pertsona) kontutan hartzen du, eta hurreratze deskriptibo bat proposatzen du, Egokitasun Tasa alderatze elementu bezala hartuta, hau da, zenbat ikasle daude adinez dagozkion mailan. Datu horiek abiapuntutzat hartuz eta analisi estatistikoaren bitartez, sexua, ikasten duten sarea, zentroen tamaina, eredu linguistikoa edo erakusle sozioekonomikoek errepikapen tasan influentziarik duten ezagutzea bilatzen da.
Nahiz eta lehenengo analisi hau lan bolumen handia dela jakinda ere, gaiari hurreratze kualitatibo bat egin behar zela jakin izan dugu ere. Bigarren analisi honekin, ikasle eta irakasleen bizipen eta iritzietatik, ikasleriaren promozioa edo ez promozioari dagozkien erabakiak oinarritzen dituzten hezkuntza eta gizarte kultura zati horretara hurbiltzea bilatu da.
Horretarako, 2012-2013 ikasturteko DBH 2. mailako ikasle errepikatzaile talde adierazgarri bat eta ikastetxe ezberdinetako maila bereko tutore talde bat elkarrizketatu dira. Zuzendutako elkarrizketen analisia ikerketa honen bigarren zatia osatzen du eta, zenbaki eta estatistitak baino ikuspuntu sakonago bat gehitzen du, banakako eta gizarteko testuinguru konplexuetan ulertzeko.
Monografia (gaztelaniaz) hemen kontsultatu eta deskargatu daiteke.
Sarrera hau egin daiteke: Espainiera