Landa eremuko eskolak, ia derrigorrez berritzen diren ikastetxeak dira. Azkeneko urteetan, krisialdiak beraiekin talka egin du eta asko itxi izan dira. Eskualdeko Gobernu berri batzuk, bere erorialdia gelditzen saiatzen ari dira.
Herri txikietako eskolentzat hala-holako garaiak dira. Ikasle kopuru oso txikia izanik, nolabaiteko inbertsioa da administrazioentzako. Krisialdiarekin, erkidego askok bide motzena hautatu zuten. Merkeagoa da herri batetik bestera ikasleak garraiatzeko autobus bat jartzea, ikastetxe oso bat irekia mantentzea baino. Ikaslerik gabe geratu ziren eskolak ere egon ziren.
Baina ikasturte honetan, hainbat eskualdeetan egon den botere aldaketarekin, joera aldatzen ari da. Pixka bat, gutxienez. Gaztela-Mantxak, aurreko gobernuak itxi zituen 20 eskola berriz ireki ditu, Aragoiek gutxienezko ikasleen ratioa beheratu du, ikastetxe batzuen itxiera ekiditeko.
Herrientzako bizi iturria izateaz gain, landa eremuko eskola ikertu dutenek, bere gela graduaniztunen balio pedagogikoa, adin nahasketaren haurrentzako duen aberastasuna eta parte hartzean oinarritutako metodologia eta dinamikak hartzeko aukera, edo ia-ia beharra duen balioa azpimarratzen dute, Roser Boixek, Bartzelonako Unibertsitatereko Hezkuntza Fakultateko dekanoa eta landa eremuko eskola bateko irakasle ohia, azaltzen duenez. Zailtasunak baditu ere, noski, maila ezberdinen nahasketa gela berean, edo eskola material eta curriculum “hirizentrikoak”, adibidez.
Ikastetxe mota honetan edo honekin lan egiten dutenek, ondoko mezua azpimarratzen dute: ” Landa eremuko eskola ez da hiri eremukoa baino hobeago edo okerragoa, kontzeptu ezberdina da eta balio berdinekoa. Beste baliabideak eta antolaketa ezberdina behar ditu bakarrik”, laburtzen du José Ignacio Martínezek, Albaceteko CRA Sierra de Alcarazeko zuzendaria.
Egin klik hemen berri osoa irakurtzeko.
2015/10/29an Periódico Escuelako 4.074. zenbakian agertutako berria.
Sarrera hau egin daiteke: Espainiera